Ötnapos Design Thinking innovációs tréning

Ötnapos Design Thinking innovációs tréning

Category:
Events > 2018 > június > Ötnapos Design Thinking innovációs tréning

Részletek:

Created by Ignáth Kitti

and and and and

A képzésről

 

Ez egy termék- és szolgáltatásfejlesztő tréning, ahol megtanulhatod a legújabb innovatív módszereket.

A tréning során a résztvevő csapatok által hozott ötleteket, felhasználói problémákat fogjuk a Design Thinking módszertan keretében körbejárni, kutatni és megoldásokat kidolgozni, 5 workshop napon keresztül. Az egyes alkalmak közti idő, egyéni kutatási feladatokból áll, mikor a csapatok interjúkkal és felhasználói tesztekkel maguk validálják a problémát, a megoldási javaslatot majd készülő terméket vagy szolgáltatást.

Milyen eredmény várható?

 

Célunk, hogy minden csapat egy prototípust (MVP) építsen a célcsoport problémájára kidolgozott megoldásról és annak működését, sikerességét a célcsoporton letesztelje, ezáltal a résztvevők saját projekteken keresztül gyakorlati tapasztalatot szereznek az emberközpontú tervezési folyamat megközelítésmódjáról, eszköztáráról, módszereiről és csapatmunkában való alkalmazásáról.

Tapasztalataink szerint a tréningen tanult gondolkodásmód és módszerek átültethetők a későbbiekben más, hasonló jellegű innovatív termékfejlesztési projektekre.

Kinek ajánljuk?

 

Bárkinek, aki saját vállalkozást indítana vagy meglévő termékét/szolgáltatását fejlesztené, esetleg bővítené termék porfólióját.

 

 

A tematikáról

 

  1. Workshop nap – probléma megértés / empatizálás:

Az első nap során azt járjuk körbe, hogy a csapatok milyen célcsoportnak, milyen problémájára keresnek jobb megoldást.

Tematika/módszertan:

  • Pitch prezentációk a csapatok által
  • Proto perszonák
  • Storyboarding
  • User journey
  • Jobs to be done
  • Probléma meghatározás

Az első nap célja, hogy a résztvevőket érzékenyítse a felhasználó jellemzőire, motivációira, a probléma kontextusára és elhelyezze a vizsgált problémát a felhasználó szituációs környezetében. Az első nap kimeneteként a résztvevők kérdésekkel és validálható feltételezéssekkel rendelkeznek a célcsoportról és a megoldandó problémáról.

Egyéni terepmunka a következő alkalomig:

  • Kompetitív analízis
  • Probléma interjúk a meghatározott célcsoporton (feltételezések validálása)

 

  1. Workshop nap – ötletelés / Design Studio

Ötletek, megoldások generálása a célcsport problémájára.

Tematika/módszertan:

  • Pitch prezentációk a csapatok által (probléma interjúk eredménye, versenytárs elemzés)
  • Job stories
  • Egyéni és csoportos brainstoriming feladatok
  • Egyéni és csoportos kritikai/ visszajelzési gyakorlatok

A nap célja, hogy a csapatok nagy számú és széles skálát lefedő újszerű megoldási javaslattal rendelkezzenek a meghatározott problémára.

Egyéni terepmunka a következő alkalomig:

  • A kompetitív analízis és probléma interjúk folytatása
  • Felhasználói visszajelzés gyűjtése a megoldási ötletekről

 

  1. Workshop nap – Konvergálás, Minimum Viable Product

Fókuszálás, priorizálás,  a „key experience” és értékajánlat meghatározása.

Tematika/módszertan:

  • Pitch prezentációk a csapatok által (interjúk eredménye)
  • Priorizálás a funkciók/ megoldási ötletek között
  • Az értékajánlat meghatározása
  • User journey
  • „Key experience” meghatározása
  • Egyéni és csoportos kritikai/ visszajelzési gyakorlatok

Egyéni terepmunka a következő alkalomig:

  • Felhasználói interjúk, visszajelzés az értékajánlatról

 

  1. Workshop nap – prototípus + tesztelési terv

A negyedik alkalommal meghatározzuk a prototípushoz szükséges megtervezendő felületeket és megalkotjuk a tesztelési tervet.

Tematika/módszertan:

  • Pitch prezentációk a csapatok által (visszajelzések az értékajánaltra)
  • Értékajánlat és user journey frissítése
  • Design brief
  • Wireframeing
  • Egyéni és csoportos kritikai/ visszajelzési gyakorlatok
  • Tesztelési terv összeállítása

Egyéni terepmunka a következő alkalomig:

  • A prototípus befejezése és letesztelése a célcsoporton

 

  1. Workshop nap – lezárás, eredmények bemutatása

A záró napon a csapatok egy strukturált prezentációban bemutatják a projekjük felépítését a probléma megfoglamazásától kezdve a megoldás értékajánlatának és prototípus működésének és tesztelés eredményeinek bemutatásáig.

Tematika/módszertan:

  • Csapatok záró prezentációja
  • Strukturált visszajelzés
  • Lehetőségek, következő lépések meghatározása
  • Lezárás

Igény esetén a projektek bemutatásra kerülhetnek nyilvánosan/a vállalaton belül szélesebb közönségnek. Ez esetben javasoljuk, hogy a nyilvános bemutatót ezt követően egy külön alkalommal tartsuk meg és az utolsó workshop napot a nyilvános bemutatóra való felkészítésre is tudjuk használni.

A tréning 15 fővel indul.

LEAVE A REPLY